זעזוע: המרכז היהודי היחיד הוצת על ידי פרו פלסטינים

נתי קאליש No Comments on זעזוע: המרכז היהודי היחיד הוצת על ידי פרו פלסטינים

בפעם השנייה בתוך חודשיים: המרכז היהודי ביריבאן שבארמניה הוצת ע"י פרו פלשתינים. נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי : "אני דורש מהנשיא והאגן חאצ'טוריאן לעצור את חברי ארגון טרור ASALA ולהוציא אותה מחוץ לחוק

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הכנסת היחיד בארמניה, "מרדכי הנביא", הממוקם בירוואן, הוצת אמש (יום ד') ע"י פורעים. מדובר בפיגוע השני בבית הכנסת הזה בחודשיים האחרונים. הראשון התרחש לפני כחודש וחצי ובשני המקרים האחריות נלקחה על ידי קבוצת הצבא החשאי הארמני לשחרור ארמניה (ASALA) דרך ערוץ ה-TG שלה בארמנית ובאנגלית. בשתי הפעמים פורסמו סרטוני ההצתה לראשונה על ידי ערוץ זה יחד עם "מניפסטים", תוך ציון הסיבות לפיגועים ואיומים חדשים.

באוקטובר כינתה הקבוצה הפרו פלשתינית את המתקפה שלה "אזהרה": המבצע המוצלח שלנו ב-3 באוקטובר בירוואן הוא רק ההתחלה". הפעם הם מתפארים ב"מבצע מוצלח נגד המרכז היהודי העולמי", ש"מנהל ריגול למען האינטרסים של החונטה הציונית של תל אביב ושל אלייב".

לפי ההודעה, ההצתה קשורה למצב בעזה. "התחלנו את הפעילות שלנו שלושה ימים לפני מבצע סערת אל-אקצא. במבצע השני שלנו, חזרנו על הצלחת ההתנגדות הפלסטינית. המבצע השני הזה בוצע בסולידריות עם תנועות ההתנגדות הפלסטיניות והלבנוניות נגד הציונות". ASALA טוענת כי ישראל התאמנה על "השמדת אלפי ילדים, נשים וקשישים" בקרבאך – אזור אזרבייג'ן, שהוחזר בספטמבר לבאקו לאחר שנשלט במשך 30 שנה על ידי ממשלת הבדלנות הבלתי מוכרת.

‏ASALA טוענת שישראל עמדה מאחורי זה ולכן, הם "תומכים באופן מלא בהתנגדות הפלסטינית והלבנונית". לפי ההצהרה, הקבוצה גם שמה כרזות בירוואן ובערים אחרות בארמניה, עם סמלי חמאס וחיזבאללה "המציינים שיש לנו אויב משותף".

השחתת בית הכנסת לפני חודשיים:

המניפסט מכיל איום חדש: "אם לא ייפסקו ההתקפות החמושות של המשטר הציוני על הרובע הארמני של ירושלים ותפיסת רכוש הכנסייה הארמנית, המבצע הבא שלנו יהיה מחוץ לארמניה". זה מרמז על המצב בירושלים שבו החברה הישראלית שכרה את הקרקע של הפטריארכיה הארמנית לבניית מלון.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב פנחס גולדשמידט אמר כי : "תוך פחות מחודשיים, הושחת בית הכנסת הגדול בפעם השנייה. קבוצה של פורעים פוגעת ביהודים בשם ארגון טרור שערף ראשים של תינוקות, פגע ורצח קשישים וחסרי ישע. חייבים לשים לזה סוף. דם יהודי אינו הפקר. אני דורש מהנשיא והאגן חאצ'טוריאן לעצור את חברי קבוצת ASALA ולהוציא אותה מחוץ לחוק, לאור תמיכתה בארגון הטרור הרצחני חמאס-דעאש. אני מצפה ממשלת ארמניה לתגבר את האבטחה סביב הקהילה היהודית, בצל המלחמה בישראל. בהיעדר תגובה הולמת, דם יהודי ישפך ברחובות והאחריות תהיה על ראשה של ממשלת ארמניה והעומד בראשה".

הרב זמיר איסייב רבה של הקהילה הספרדית גיאורגית באזרבייג׳ן וחבר החטיבה הבינלאומית של 'ועידת רבני אירופה' אמר בתגובה: ״הזהרתי שבועות אחדים לפני המתקפה הראשונה שיש סבירות לפעולת כנגד היהודים בגלל היחסים הקרובים עם אזרבייג'ן. החזרת קרבאך תחת שליטת אזרבייג'ן ופירוק רפובליקה בלתי מוכרת עם יחידות צבאיות האסורות לפי הסכמים הציתה אש השנאה כנגד היהודים בטענה מופרכת של האחראיות ישראלית לנעשה באזור.

"שוב אנו עדים לפורעים הרואים את התחזקות היחסים בין ישראל לאזרבייג'ן, תומכי המשטר הבדלני הארמני קַרָבָּאך שיצאו במתקפה על הקהילה היהודית באירופה שרק התגברה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

"צר לי שהדברים אכן מתממשים. אבל זה היה צפוי כי שיח ופלשתינים שנאה תמיד הופך למעשים אלימים. חילול בית כנסת בכל מקום בעולם הוא פשע חמור ואין לקבל בשום פנים ואופן מעשה ברברי שכזה בלי תגובה הולמת. אסור להיכנע לאיומים ואנו דוחים בשאט נפש כל איום שכזה לפגוע בקדשי ישראל״.



0 תגובות